onsdag 26. mars 2014

En helt SPA bursdag {bildedryss}

Det ble en veldig vellykket bursdag for åtteåringen for et par uker siden, tross heftig migrene på meg. Heldigvis er jentene blitt ett år eldre og litt roligere, så det gikk superbra. Tenkte jeg skulle dele noen bilder fra spa-bursdagen - som falt veldig i smak. Kommentarer overhørt var bl.a "tenk at vi gjør dette!" Først hadde jeg altså handlet litt på ebay. Billige produkter fra Kina med gratis frakt gjorde at dette ikke kostet spesielt mye. Ti kroners marked for tissues, bomullsdotter og q-tips, samt smågodt fra Sverige. Planen var å lage en liten "spa-bar" der jentene kunne plukke med seg tingene hjem etter bursdagen. De fikk ta med seg en negllakk, neglfil, dusjskrubb, tissues, klistremerker til neglene, håndkrem, bomullsdotter, q-tips og godterispyd. I tillegg fikk de også med seg speilet de hadde ved bordet.
 

Da de kom måtte de først "sjekke inn" og velge hvilken farge på negllakken de ville ha. Disse var også kjøpt billig fra Kina via ebay i en pakke på seks assorterte farger. Etter å ha sjekket inn måtte de sette seg ved spisebordet jeg hadde dekket med små speil, ansiktsmaske og en slik klut som blir større i vann. På bordet sto også desserten klar - mashmallowpops med kakestrøssel og Oreocookies dyppet i melkesjokolade. Sistnevnte definitivt mest poplulære. Loungen de skulle slappe av i sto også klar med frukt og champagne. 


Utrolig mye morro man kan ha det med speil fant jeg ut. De speilte seg mens de spiste, lagde grimaser og lo masse. Så bare speilet i seg selv var jo underholdning. Etter pølsene fikk de spise dessert mens de fikk lakket neglene. Jeg lakket etter ønskene ved innsjekk, og mannen gikk etter og klistret på klistremerkene. Noe han fikk dreisen på etterhvert.


Etter lakkeringen var det ansiktsmaskene som skulle til pers. Noen ville ha hjelp, mens andre ville gjøre det selv. Jeg hadde to masker å velge mellom, begge to bare for å gi fuktighet, siden slik barnehud ikke trenger så mye rens. Maskene ble tatt på med sminkesvamper. De ble så geleidet til loungen, der de fikk på agurker og kunne ligge og slappe av litt. Til og med Lillesøster klarte ligge ett minutt stille. Så fikk de champagne og frukt, og jeg hadde absolutt INGEN problemer med å se for meg disse jentene ti år eldre på vorspiel.... Det ga litt angst.
Ansiktsmasken vaskes av
Etter all oppvartningen var det gaveutdeling på gang, og så fikk de fylle posene sine før det ble frilek på Storesøsters rom. De lagde danseshow, lekte gjemsel og holdt det godt i gang til hentetid. Da var Lillesøster veldig ferdig, og sovnet på sekundet, en time på overtid. 

Det ble en artig og godt mottatt bursdag for åtteåringen!
Bare spør om dere lurer på noe! 

1 kommentar:

  1. Oi, så gøy!!
    Ser for meg at dette kunne vært en ide til 16 års dagen og jeg, som vi skal ha neste år...
    Men det spørs om jentene godtar og ta AV sminken og legge maske, hehe:))

    Dette var virelig gjennomført, kult!!

    SvarSlett

Veldig hyggelig om du vil legge igjen et lite spor. Tusen takk for titten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...