tirsdag 18. september 2012

Bildevegg (del 1)

Jeg har lenge hatt planer om en bildevegg. Nå er den endelig på vei - etter å ha brukt lang tid på det meste. Først måtte jeg jo finne ut hvor jeg skulle ha bildeveggen - det eneste jeg visste var at den ville bli satt opp i eller under trappa. Så var det å finne ut hvordan bildene skulle henge, og hvor mange, og hvor store... På Pinterest fant jeg link til et bildeopphengingssystem som jeg har brukt som utgangspunkt. Jeg hang opp ark på veggen for å finne frem til om kombinasjonen virket, og hvilke størrelser jeg kunne gå for.

Så bestemte selve rammene tilgjengelig resten. For å finne rammer som har størrelser som matcher hverandre i høyde, men har ulike bredder er det veldig lite av i de butikkene jeg har besøkt - og her nyttet ikke nettshopping, jeg måtte og ta og se og vurdere de fysisk. 
Valget endte til slutt på Ribba fra Ikea, da de kvadratiske rammene har lik høyde, men ulik bredde. 

Her har jeg brukt 2 stk Ribba 25x50 (med plass til 3 bilder i passepartout), 6 stk Ribba 25x25 og 1 stk Ribba 52x52.  


Nå er jeg veldig spent på om bildene jeg har sendt til fremkalling kommer tilbake slik jeg har bedt om - fotoprinteren min var nemlig ikke bred nok til at jeg selv kunne printe bildene, og det er ikke mange kvadratiske fremkallingsalternativ - så her måtte jeg fikse litt selv først. 

Resultatet kommer snart - og blir det med hvit eller gul lampe, mon tro?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig hyggelig om du vil legge igjen et lite spor. Tusen takk for titten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...