fredag 21. oktober 2011

{DIY} Halloween spøkelsesnop

I og med at jeg har ei prinsesse på snart 6 år, som eeeeeelsker å kle seg ut, er Halloween et must her i huset. Siden vi flyttet inn her i Halloween-helga i fjor kom det litt brått på meg og jeg var absolutt ikke forberedt, med gipsplater over alt og et halvt kjøkken på vei opp...

I år har jeg lyst til å gjøre litt mer ut av det, når vi nå først har fått denne tradisjonen med godteritiggende barn på døra. Så i dag har jeg lyst til å dele en liten snop-oppskrift med dere - for den var sååå søt, og den er superenkel!


Du trenger: 
- saltstenger
- hvite candy melts / hvit sjokolade
- små chocolate chips
- en plastpose eller sprøytepose
- bakepapir



Dette gjør du: 
Smelt sjokoladen/candy melts. 
Legg klar et bakepapir med saltstengene i passe lengder. 
Putt den smeltede sjokoladen i sprøyteposen og lag et omriss av spøkelset, 
som du fyller igjen med sjokolade. 
Putt på chocolate chips som øyne, og legg bakepapiret i kjøleskapet eller fryseren ca 15 minutter.

Vips - så har du sjokoladespøkelser å dele ut til alle barna - eller du kan spise de selv ;) 

Ha en strålende helg! 



7 kommentarer:

  1. Åh så bra tips. De var jo super stilige!
    Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg.
    Håper du får en riktig god helg :)
    Klem Marie

    SvarSlett
  2. For en fantastisk ide! Må prøves :)

    Ha en flott fredag!

    Klem

    SvarSlett
  3. Haha, så genialt!
    Fikk lyst å lage selv ;)

    SvarSlett
  4. Morsomt! Hos oss er nok junior litt liten for Halloween enda, og dessverre bor vi sånn at det ikke kommer noen innom heller, men det er jo ingenting som hindrer meg i å lage sånne og spise selv ;)

    SvarSlett
  5. Kjempekule!
    Regner med at de blir populære hos småtassene - ha en fin grøsserkveld... ;D

    SvarSlett
  6. Sååå kult! hihi!

    Fabelaktig søndag til deg og dine!
    Her skal dagen nytes før jeg finner fram kofferten og må pakke.

    Klemklem

    SvarSlett

Veldig hyggelig om du vil legge igjen et lite spor. Tusen takk for titten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...